چرا تیپاکس به این روز افتاده است؟
مدتی است شکایتهای مختلفی از شرکت خصوصی پستی تیپاکس توسط مشتریان به گوش میرسد، شکایتهایی که گرچه توسط مشتریان هم در فضای مجازی منتشر میشود و هم به گوش مسئولان و نمایندگیهای تیپاکس میرسد و هم کار به شکایت در مراجع ذیصلاح میکشد، اما نتیجهای ندارد. پرسش این است که چرا تیپاکس که همچنان در حال گسترش نمایندگیهای خود نیز هست، و در تبلیغاتش انواع خدمات پستی خود را معرفی میکند، عملا مرسوله شکسته و خراب و فاسد شده را به دست مشتری میرساند، آنهم در دیرترین زمان ممکن.
شاید مهمترین دلیل عمده افتادن به چنین روزی این است که مدیرعامل و در واقع صاحب موروثی این شرکت، با یک دست، یا با هر دو دست چندین هندوانه برداشته؛ مدیری که ادعای اداره ۱۵ شرکت هلدینگ را دارد، مسلما وقتی برای رسیدگی به مشکلات یک شرکت پستی بسیار قدیمی، با خدمات قرون وسطایی ندارد!
صدای مشتریان معترض به گوش کسی نمیرسد
مشتریان ناراضی تیپاکس، مدتی است در شبکههای مجازی، از خدمات در حد صفر و گاه زیر صفر و نامطلوب این شرکت، شاکی هستند و بسیاری از آنان، ضمن ابراز شکایت و نارضایتی خود از این شرکت قدیمی، اعلام میکنند که در شکایت از این شرکت، عملا کسی به حرفشان گوش نداده و به کارشان رسیدگی نکرده.
مادری که میخواهد از باغ خود چند انار برای فرزندش که در شهر دیگری است، بفرستد به تیپاکس و تبلیغاتش در ارائه خدمات سریع، اطمینان میکند؛ اما نتیجه این است که چند ماه بعد، انارهای فاسد شده، به دست فرزندش میرسد، آنهم در حالیکه مامور تیپاکس، طلبکارهم هست که خودتان در منزل نبودید که مرسوله را به موقع دریافت کنید؛ خوب برادر مامور! مرسوم این است که اگر برفرض محال، کسی برای دریافت مرسوله در خانه نبود، شما مرسوله را بلافاصله به مبداء ارسال، ارجاع و بازگشت دهید؛ بهویژه اگر مرسوله، حاوی مواد فاسد شدنی هم باشد، که حتما باید این مورد روی بسته ذکر شده باشد.
تیپاکس کتک میزند؛ مراقب باشید!
خانمی که برای تولد دوستش، کادویی تهیه کرده، به تیپاکس و تبلیغاتش در مورد ارسال امن و سالم مرسوله، اطمینان میکند، و کادوی شکستنی را به دست این شرکت میسپارد تا درست درروز تولد دوستش به دست وی برسد؛ اما آنچه عملا اتفاق میافتد این است که طبق روال تیپاکس، بسته خیلی دیرتر از زمان درخواست شده و البته باز شده و شکسته، به دست دوست گرامی میرسد، و مامور تیپاکس، وقتی با اعتراض مشتری خانم مواجه میشود، وی را هل داده و موجب آسیب دیدگی وی میشود. پرسش این است که چه کسی بر چنین نمایندگیهایی که هیچ اطلاعی از اولیات امانتداری ندارند و مامورانی ناآگاه و آموزشندیده با این سطح از خشونت، استخدام میکنند، نظارت و رسیدگی میکند؟
تیپاکس، شرکتی که تاریخ انقضای آن سرآمده!
بدیهی است شرکتی که بعد از ۵۰ سال از پدر به پسر میرسد، باید در تجدید روشهای قدیمی و نوسازی نیروها و استفاده از تکنولوژیهای نوین پستی و ارائه خدمات مناسب، تدابیری بیندیشد. تیپاکس، اما گویا با ادامه چنین رفتارهایی که هم به مرسوله و هم به مشتری آسیب میزند، قصد ندارد از روشهای سنتی و منسوخ شده دست بردارد. در واقع، گویا این شرکت، دیگر زمان انقضایش سرآمده و بهتر است آقای فاخر، برود سراغ همان چندین شرکت هلدینگش و دست از سر پست بازی و مرسوله خراب کردن و آسیب زدن به مشتری بردارد؛ چرا که ادامه چنین رفتارهایی، مردم را به کلیت پست و ارسال مرسوله، بدبین میکند در حالیکه شرکتهای دیگری هستند که شهرت تیپاکس را-به خاطر قدمتش- ندارند اما خدماتی در حد عالی به مشتریان دو سویه خویش ارائه میدهند. تیپاکس اگر میخواهد در میدان بماند، باید مانند هر شرکت خدماتی دیگری، برای به روز شدن، و ارائه خدمات مناسب دو سویه، جانفشانی و هزینه کرده و خود را به تکنولوژی روز برساند. در غیر این صورت با ادامه چنین روندی، بهتر است تا مرسولات و افراد بیشتری صدمه ندیدهاند، از میدان خارج شود.
این خبر تکمیل میشود
پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران
در گفتوگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد
عبدالجبار کاکایی در گفتوگو با فراز:
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟
اینفوگرافیک
من مشتری تیپاکس هستم و سالها ست که دارم با این شرکت کار می کنم اصلا به این صورت که تصویر دادید نیست
ممکن است ضعف داشته باشد اما نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر شده
متاسفم برای این نحوه خدمات دهی . فقط پول می گیرید.